Wednesday, August 24, 2011

Rosmah Khatam al-Quran TANPA Menutup AURAT dgn sempurna, kenapa Tiada Sesiapa pun Tegur!!!

Berita Bernama (23/8) melaporkan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor memperdengarkan bacaan ayat-ayat suci pada majlis Khatam Al-Quran di Seri Perdana. Berita di TV3 semalam pun memaparkan berita yang sama. 


Yang hairannya, tiada sesiapapun yang mempunyai kuasa dan tanggungjawab menegur Rosmah agar menutup aurat dengan sempurna ketika membaca ayat-ayat suci al-Quran. Walhal dalam majlis yang sama kelihatan Dr Mashitah Ibrahim dan mungkin beberapa tokoh agama yang lain. Apa sudah jadi? Takut atau segan dengan Rosmah?

Perbuatan Rosmah ini jelas melanggar adab membaca al-Quran dan kejahilannya ini ditonton oleh rakyat Malaysia. Kita bimbang ada lagi orang Islam yang jahil mencontohi perbuatannya.

Di mana mufti? Di mana ulama muda UMCO? Di mana ustaz UMCO?  Di mana PERKASA? Di mana NGO Islam? Orang ini menyalak hebat apabila orang DAP masuk ke masjid, namun menikus apabila berhadapan dengan isu ini.


Foto: Bernama
Perbuatan Rosmah membaca al-Quran tanpa menutup aurat dengan sempurna ini bukanlah pertama kali. Sebelum ini pun tersebar gambar Rosmah membaca al-Quran tanpa menutup aurat dengan sempurna. Tiada sesiapa pun (pihak kerajaan) yang menegur Rosmah.




Adakah mana-mana Ulama, khususnya 40 Ulama Muda UMNO yang berani tampil berdiri dihadapan Rosmah dan berkata'Hukum membaca Al-Quran adalah SUNAT manakala mengamalkan isi kandungannya adalah WAJIB. Maka berhentilah dahulu daripada membacanya dan sempurnakanlah dahulu menutup aurat rambutmu.' - ... contoh Negara Islam 1Malaysia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...