Saturday, February 11, 2012

Kitalah KUASA KETIGA

Kuasa ketiga? Jika Hasan Ali benar, berhenti dari politik dan jadi pendakwah sepenuh masa!
Mari kita lihat Jati NGO baru yang memanggil dirinya Kuasa ke 3 yang akan dilancarkan pada 21 Februari 2012 (kebetulan ia hari jadi saya) oleh pengasas dan juga presidennya Hassan Ali.

Nama Jati telah dipilih kerana ia bermakna BENAR, tetapi Kamus Bestari Dwibahasa memberikan maksud Jati sebagai sejati atau sebenar. Untuk BENAR kamus memberikan perkataan BERSIH tetapi itu satu perkataan yang "taboo" kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Umno. Alternatif lain termasuk JERNIH dan SUCI.

Apa jua maksudnya, mampukah Hassan Ali jadi seperti pengertian Jati atau tulen. Bagi seseorang untuk menjadi orang Jati, anda perlu mempunyai keperibadian yang utuh, sikap kental yang besar dan akhirnya menjadi orang yang bertaqwa. Ahli politik tidak boleh menjadi seperti Jati, kerana seperti kita semua maklum, tiada ahli politik di negara ini atau di mana-mana bahagian dunia adalah benar.

Benarkah Hasan?

Jika di semua ahli politik yang benar, mereka tidak akan kekal di dunia politik yang penuh dengan pembohongan dan orang-orang yang menipu. Salah satu contoh yang baik ialah Aung San Suu Kyi - dia tidak boleh menjadi seorang ahli politik yang tulen di Myanmar. Junta hanya akan mencari jalan untuk menghapuskannya.

Di sini, Hassan Ali mahu Jati menjadi kuasa ke 3 negara. Dia mahu Jati menjadi faktor penentu untuk berjuta-juta pengundi Melayu. Dia menggesa semua NGO yang benar untuk bergabung denganJati, supaya mereka boleh menjadi kuasa ketiga.

Sekarang, apakah itu Kuasa ke-3? Sebuah NGO yang lahir sebelum Pilihan Raya Umum ke-13 untuk menjadi kuasa ke 3 di sebuah negara yang mempunyai "demokrasi" yang telah berusia 54 tahun. Walaupun PAS yang telah ditubuhkan pada tahun 1956, dan DAP, pada tahun 1966, telah pun wujud selama lebih daripada 40 tahun, manakala PKR pula telah ditubuhkan pada tahun 1999. Hanya selepas melalui halangan besar barulah ketiga-tiga pihak ini menjadi lawan yang sukar untuk UMNO yang ditubuhkan pada tahun 1946, dan seterusnya Barisan Nasional, yang ditubuhkan pada tahun 1973.

Jadi, bagaimana sebuah parti yang kecil boleh memanggil diri mereka sebagai Kuasa ke-3? Tindakan ini bukan sahaja menunjukkan siapa sebenarnya Hassan Ali - dia mengetuai sesuatu yang palsu. Adakah NGO yang bergantung pada geran dan bantuan kerajaan akan tertipu oleh helah politik ini? Apa jua kebaikan NGO yang telah berjuang untuk kebaikan akan dicemari Jati dengan harapan palsu untuk menjadi kuasa ke-3 yang tidak akan menjadi kenyataan.

Masih bekerja untuk UMNO

Hassan Ali masih bekerja untuk UMNO dimana mereka mendapat dananya. Dia tidak boleh menerima hakikat bahawa selepas 11 tahun bersama PAS dan dengan dilucutkan jawatan sebagai Kaunselor Eksekutif, beliau telah disingkirkan begitu sahaja., Encik Hassan Ali, inilah dunia politik. Anda cuba bermain politik tetapi membakar diri sendiri. Jadi jangan menyalahkan orang lain atau panggil mereka parasit. Mereka boleh menuduh kamu begitu juga!

Sekarang, untuk terus relevan, anda berkata anda mahu membentuk satu Kuasa ke-3 di Malaysia dan pada fikiran anda, ini masih politik, Apa yang berlaku kepada keinginan anda yang hanya mahu melindungi Islam. Adakah anda ikhlas dalam melindungi Islam di negara ini yang pada mulanya tidak perlu dilindungi kerana semua umat Islam di negara ini tahu Islam dilindungi sepenuhnya oleh Sultan dan Raja . Mereka adalah pemimpin Islam yang sebenar di negara ini dan bangsa-bangsa lain menghormati mereka dan Islam sebagai agama rasmi.

Rakyat Malaysia yang taat kepada undang-undang negara ini telah biasa dengan keadaan ini selama lima puluh tahun yang lalu. Adakah perlu bagi anda untuk melindungi Islam di negara ini melainkan jika ia hanyalah kerana ada cita-cita besar lain yang tersembunyi. Jika anda benar-benar mahu menjadi pelindung Islam, tinggalkanlah semuanya dan jadilah pendakwah dan anda akan dihormati oleh semua orang tanpa mengira bangsa, warna kulit, kepercayaan dan agama di Malaysia dan di luar negara.

Mereka yang berpura-pura dan Kuasa ke-3 yang sebenar

Terdapat ahli politik yang berpura-pura seperti Raja Petra Kamarudin, Zaid Ibrahim, dan Harris Ibrahim yang merasakan mereka boleh menjadi Kuasa ke 3 di Malaysia, dengan MCLM dan KITA. Tapi sebelum mereka mula lagi, mereka sudah hangus terbakar dan menjadi persis lagu evergreen yang dinyanyikan oleh The Platters - Oh yes, I'm the great Pretender....

Pembaca Malaysia Chronicle, berita atas talian, penulis blog, penulis-penulis alaf baru dan pengulas, anda adalah Kuasa ke-3. Dan tiada siapa pun boleh menafikan ini. Kitalah KUASA KETIGA itu, kita yang ingin sebuah negara Malaysia yang lebih baik tanpa rasuah, kronisme, perkauman dan perpecahan agama. Kita yang ingin sebuah negara Malaysia untuk semua dan bukan 1Malaysia yang mengelirukan, KITA ADALAH KUASA KETIGA. Malaysia Chronicle

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...