Wednesday, October 5, 2011

Muhyiddin di kejar ke Hospital setelah mengakui Tanah Melayu pernah dijajah

TPM hari ini dengan rasmi mengaku bahawa Tanah Melayu pernah dijajah oleh British..

Pulak dah..habis 3 ekoq profesor kong kang tuu apa hal pulak,sekoq kling sekoq cina dan perempuan melayu..depa tu profesor tak sekolah laa kot..ka sijil depa pun macam sijil orang lain yang pi beli jugak..hahaha

Mampoih 3 ekoq kong kang tu…patut tarik balik semua gelaran depa tu…mangkuk betoi.

Mungkin hangpa ada cadangan lebih bagos dari aku…mai kita kongsi sama sama..hahaha hahaha

ini semua Mat Sabu punya pasal…hahaha..Patut laa hari tu Muhyiddin tak mo debat dengan Mat Sabu…hahaha - abushahid.wordpress.com

Muhyiddid akui negara pernah dijajah
KUALA LUMPUR: Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menjelaskan bahawa negara pernah dijajah di bawah pengaruh British namun dalam konsep yang berbeza.

“Dulu British beri nasihat kepada raja…dalam konteks ini (istilah) ‘the advice of commissionor must be accepted’ makna walaupun mereka (raja) ada tapi tidak bebas dan terpaksa ikut nasihat British,” katanya ketika menjawab soalan Azmin Ali (PKR-Gombak) pada persidangan Dewan Rakyat hari ini.

Wakil pembangkang itu ingin tahu sama ada negara pernah dijajah kerana menurutnya pada zaman penjajahan, Sultan dan Raja masih wujud dan menurutnya fakta sejarah ini banyak mengelirukan orang ramai terutamanya pelajar sekolah.

Muhyiddin berkata, atas konsep itu, perjuangan memerdekakan negara adalah perlu dan sumbangan pejuang seperti Tunku Abdul Rahman dan Datuk Onn Jaafar tidak boleh diketepikan.

Beliau berkata, perjuangan kemerdekaan negara selama 54 tahun sehingga kini mempunyai signifikannya dan ianya tidak disambut pada setiap tahun dengan sia-sia.

“Itu faktor sejarah. Kalau tak, apa perlu perjuangan kita, tidak perlu debat panjang lebar, perkara diterima rakyat, 54 tahun sambut merdeka mesti ada signifikannya,” katanya. Bernama


Kisah Muhyiddin dikejar ke hospital >>> Klik SINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...